ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT DATANG

Isnin, 26 November 2012

MODEL BAHAN BANTU MENGAJAR MURID PEMULIHAN KHAS

Objektif : Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid dapat menamakan huruf besar A – Z, membaca huruf
besar A - Z dan menulis huruf besar A – Z.

Aktiviti : 
1. Guru akan sebutkan huruf besar A - Z
2. Murid akan ikut apa guru sebut.
3. Guru sebut beberapa huruf besar dan murid akan ambil kad huruf tersebut dan menampalkannya pada "Menara Abjad Saya" 

Gambar di bawah merupakan bahan bantu mengajar yang saya hasilkan sendiri. Saya menamakannya sebagai Menara Abjad Saya. hehehe suka menara.. saya membina menara kerana murid - murid pemulihan khas nie sudah kerap belajar dengan kertas. Jadi untuk kali ini, kita menggunakan sesuatu yang berbentuk seperti  mainan dan sekaligus menarik minat mereka. :-)












Tiada ulasan: